Jeste li znali da pokušaj opuštanja pogoršava stanje anksioznosti?

- in Lifestyle, Vijesti, Zanimljivosti
432

Svi mi živimo za trenutak kada nakon napornog dana dođemo doma i opustimo se u okruženju bližnjih ili u toploj kupci. Možda ste dobili nekoliko slobodnih dana od posla ili slobodan vikend koji ste željno iščekivali, ali ste otkrili da je to imalo potpuno suprotan učinak od onoga što ste očekivali. Umjesto da se opustite, vi ste još više napeti i pod stresom.

Da li ste znali da doživljavate napad anksioznosti? 

Anksioznost se najčešće definiše kao stanje patološkog straha, nejasne strepnje, uznemirenosti ili bojaznosti koja nije povezana sa nekim konkretnim i jasnim objektom. Strah je neosnovan, često nije u srazmjeri sa opasnošću, s tim što se anksioznost više posmatra kao poremećaj, a ne kao bolest.
Većina stručnjaka savjetuje vam da se u takvim momentima pokušate opustiti. No jeste li znali da pokušaj opuštanja, zapravo, može pogoršati osjećaj anksioznosti i nemira u vama?

Jednostavno se ne možete isključiti i kako vrijeme prolazi, sve ste više zabrinuti. Pa, ispada da bi za to mogao postojati naučni razlog.
Tim psihologa proveo je istraživanje o nečemu što se naziva “anksioznost izazvana opuštanjem” i s hipotezom o tome zašto to utiče na nas.
U osnovi radi se o ideji da opuštenost može staviti um u smirenije stanje, što znači da osjećaj anksioznosti opet stvara ekstremniji negativni skok k emocijama.

U pokušaju da se zaštiti, mozak pokušava održati konstantno stanje anksioznosti nižeg nivoa kako bi izbjegao ekstremni trzaj.
Jednostavno rečeno, naučnici u studiji vjeruju da se mozak trudi da se ne učini ranjivim na velike promjene emocija, pokušavajući, umjesto toga, ostati u dosljednijem, često, neugodnom stanju. Iako vas vaš um tako pokušava zaštititi, to nikako nije zdravo.

Forsiranjem opuštenosti ljudi mogu ostati zabrinuti kako bi spriječili veliki pomak anksioznosti.
Zdravije je prepustiti se iskušenju tih pomaka zbog toga što ćete ih tako izbaciti iz svojih misli i dopustiti sebi da se u potpunosti opustite.
Ljudi s generaliziranim anksioznim poremećajem su najosjetljiviji na opuštanje izazvano tjeskobom. Smatra se da je to zato što su najosjetljiviji na emocionalne pomake ili šiljke.

Ali ovaj fenomen je nešto što, u teoriji, može uticati na sve nas. Često se uz opuštanje radi o pronalaženju stvari koja smirujuće djeluje za vas, a ne od toga što vam kažu da bi trebalo biti opuštajuće. Svi smo mi drugačiji i zato je važno poznavati sebe i pronaći načine kako se opustiti bez da razmišljate o onome što vas brine.

Podijeli sa ljubavlju